Soalan Lazim
-
Pemulangan & Pemulangan
-
Pesanan & Penghantaran
-
pelepasan & pembatalan kastam
-
bayaran dan yuran
-
kempen & tawaran
-
privasi & maklumat am
-
legitimasi & kebolehpercayaan
No Faq Found
Dasar Pemulangan
Malangnya, kami tidak mempunyai dasar pertukaran. Pelanggan boleh memulangkan bahagian yang salah, rosak, buruk, atau hilang bahagian / produk yang tidak lengkap. Sekiranya produk rosak, pelanggan hendaklah memaklumkan syarikat kurier yang ditetapkan dan Ubuy dalam tempoh 3 hari selepas penghantaran dan dalam kes keadaan lain, tetingkap pemulangan dibuka selama 7 hari selepas penghantaran. Polisi kami tidak menangani kebimbangan pelanggan selepas 7 hari penghantaran. Kami memohon maaf atas kesulitan yang berlaku.
Pelanggan perlu menghubungi pasukan sokongan kami untuk melaporkan isu mengenai produk yang rosak, buruk atau salah. Pautan akan diberikan kepada pelanggan pada alamat e-mel berdaftar selepas pasukan sokongan pelanggan telah dihubungi.
Hanya produk yang salah, rosak, buruk atau produk dengan bahagian yang hilang boleh dipulangkan.
- Pelanggan mesti menghubungi kami dalam tempoh 7 hari selepas penghantaran.
- Produk hendaklah dalam keadaan yang tidak digunakan dan boleh dijual semula.
- Produk hendaklah dalam pembungkusan asalnya termasuk kotak jenama/pengilang, tag MRP berkeadaan baik, manual pengguna dan kad waranti.
- Produk mesti dipulangkan oleh pelanggan sepenuhnya dengan semua aksesori atau hadiah percuma yang disertakan di dalamnya.
- Kategori khusus seperti pakaian dalam, pakaian dalam, pakaian renang, produk kecantikan, minyak wangi/deodoran dan pakaian percuma, barangan runcit & gourmet, barang kemas, bekalan haiwan kesayangan, buku, muzik, filem, bateri, dll., tidak layak untuk pemulangan dan bayaran balik.
- Produk yang tiada label atau aksesori.
- Produk digital.
- Produk yang telah diganggu atau mempunyai nombor siri yang hilang.
- Produk yang telah digunakan atau dipasang oleh pelanggan.
- Mana-mana produk bukan dalam bentuk atau pembungkusan asalnya.
- Produk yang diperbaharui atau produk terpakai tidak layak untuk dipulangkan.
- Produk yang tidak rosak, buruk atau berbeza daripada yang dipesan pada asalnya.
Pelanggan boleh memulangkan bahagian yang salah, rosak, buruk, atau hilang bahagian / produk yang tidak lengkap. Sekiranya produk hilang, pelanggan hendaklah memaklumkan syarikat kurier yang ditetapkan dan Ubuy dalam tempoh 3 hari selepas penghantaran dan dalam kes keadaan lain, tetingkap pemulangan dibuka selama 7 hari selepas penghantaran. Polisi kami tidak menangani kebimbangan pelanggan selepas 7 hari penghantaran. Kami memohon maaf atas kesulitan yang berlaku.
Pelanggan boleh memulangkan bahagian yang salah, rosak, buruk, atau hilang bahagian / produk yang tidak lengkap. Dalam kes produk yang rosak, pelanggan perlu memaklumkan syarikat kurier yang ditetapkan dan Ubuy dalam masa 3 hari selepas penghantaran dan dalam kes keadaan lain, tetingkap pemulangan dibuka selama 7 hari selepas penghantaran. Polisi kami tidak menangani kebimbangan pelanggan selepas 7 hari penghantaran. Kami memohon maaf atas kesulitan yang berlaku.
Pelanggan mesti memenuhi syarat berikut untuk memulangkan sebarang produk:
- Pelanggan mesti menghubungi kami dalam tempoh 7 hari selepas penghantaran.
- Produk hendaklah dalam keadaan yang tidak digunakan dan boleh dijual semula.
- Produk hendaklah berada dalam pembungkusan asalnya termasuk kotak jenama/pengilang, manual pengguna, kad waranti dan tag MRP yang berkeadaan baik.
- Produk mesti dipulangkan oleh pelanggan sepenuhnya dengan semua aksesori atau hadiah percuma yang disertakan di dalamnya.
Pelanggan perlu menghubungi pasukan sokongan kami untuk melaporkan isu mengenai produk yang rosak, buruk atau salah.
Pelanggan mesti memuat naik semua imej & video yang diperlukan dengan penerangan terperinci ringkas tentang isu yang akan membantu pasukan menyiasat kes tersebut.
Untuk mengetahui lebih lanjut, sila layari dasar pemulangan kami atau hubungi pasukan sokongan kami.
DASAR BAYARAN BALIK
Sekiranya pemulangan, proses bayaran balik akan bermula hanya selepas produk diterima, diperiksa & disemak di kemudahan gudang kami. Setelah produk dianggap layak untuk bayaran balik, jumlah bayaran balik akan dikreditkan ke akaun bank/ akaun Ubuy /kaedah pembayaran asal anda.
Sebaik sahaja kami memulakan bayaran balik, ia akan mengambil masa kira-kira 7-10 hari perniagaan untuk jumlah tersebut ditunjukkan dalam kaedah pembayaran asal. Walau bagaimanapun, masa untuk bayaran balik ke akaun bank anda akan berbeza mengikut dasar penyelesaian bank anda. Dalam kes Ucredit, jumlah akan ditunjukkan dalam akaun Ubuy anda dalam masa 24-48 jam bekerja. Sila hubungi pasukan sokongan kami untuk mendapatkan maklumat lanjut.
- Pantau akaun bank anda kerana penyelesaian urus niaga antara bank mungkin mengambil masa lebih lama daripada jangkaan.
- Hubungi bank anda dan sediakan ID transaksi untuk dikongsi.
- Sekiranya anda masih belum menerima bayaran balik, sila hubungi pasukan sokongan pelanggan kami.
Sebaik sahaja produk dikembalikan ke gudang kami, kami akan memulakan bayaran balik. Ia akan mengambil masa kira-kira 7-10 hari perniagaan untuk jumlah tersebut dapat dilihat dalam kaedah pembayaran asal. Walau bagaimanapun, perkara yang sama berbeza mengikut piawaian penyelesaian bank. Dalam kes Ucredit, jumlah akan ditunjukkan dalam akaun Ubuy anda dalam masa 24-48 jam bekerja. Sila hubungi pasukan sokongan kami untuk mendapatkan maklumat lanjut.
Pelanggan boleh memulangkan bahagian yang salah, rosak, buruk, atau hilang bahagian / produk yang tidak lengkap.
Jika pesanan tidak dihantar atau hilang dalam transit, bayaran balik akan dikeluarkan.
Sila rujuk polisi penghantaran dan perkhidmatan pelanggan kami untuk butiran lanjut.
Pesanan
Anda boleh menjejaki pesanan anda dengan bantuan "Jejaki pautan pesanan" yang akan anda terima dalam mel pengesahan pesanan anda/SMS.
Anda boleh mengklik pada pilihan 'Jejak Pesanan' yang tersedia di bahagian bawah halaman untuk menjejaki pesanan di laman web kami.
Pengguna apl boleh melihat pilihan 'jejak pesanan' yang tersedia pada ikon menu. Sila hubungi pasukan sokongan kami untuk bantuan lanjut.
Malangnya, kami tidak boleh menukar produk sebaik sahaja pesanan dibuat.
Ya, invois pesanan boleh diberikan atas permintaan. Sila hubungi pasukan perkhidmatan pelanggan untuk mendapatkan bantuan.
- layari enjin carian global kami untuk mencari produk yang anda cari.
- Klik pada produk yang dikehendaki untuk melihat butiran lanjut tentang produk.
- Pilih benda yang anda inginkan dan pilih saiz dan kuantiti pilihan anda. Setelah dipilih teruskan dengan mengklik "Tambah ke Troli".
- Untuk melihat troli anda, pilih "butang lihat troli". Selepas itu, anda boleh memilih "Teruskan Membeli-belah" jika anda ingin menambah lebih banyak benda atau 'Teruskan untuk membuat pembayaran selamat' jika anda ingin membuat pembayaran
- Gunakan kupon diskaun jika ada
- Jika anda ingin meneruskan sebagai tetamu, sila masukkan alamat e-mel anda dan maklumat penghantaran untuk meneruskan.
- Jika anda adalah pelanggan yang kembali, sila masukkan butiran daftar masuk anda untuk meneruskan.
- Jika anda adalah pelanggan baru dan ingin mendaftar, daftar dengan butiran hubungan anda.
- Pilih Kaedah Penghantaran anda untuk meneruskan.
- Klik kaedah pembayaran pilihan anda dan klik pada pilihan teruskan untuk membayar.
- Pesanan anda akan dibuat setelah pembayaran diterima oleh kami.
Sekiranya pesanan tidak dihantar, sila hubungi sokongan pelanggan kami atau syarikat kurier yang ditugaskan untuk mendapatkan bantuan.
Penghantaran
Pesanan biasanya dihantar dalam tempoh masa yang dinyatakan dalam kaedah penghantaran yang dipilih oleh pelanggan semasa pembayaran.
Apabila kastam perlu dibayar oleh pelanggan, penghantaran akan disahkan selepas caj dibayar.
Ya, anda akan mendapat panggilan/SMS daripada syarikat kurier sebelum penghantaran. Anda boleh menjadualkan penghantaran dengan sewajarnya.
- Jika pilihan tersedia di negara anda. Anda boleh memilih untuk membayar kastam, duti dan cukai terlebih dahulu atau pada masa penghantaran. Pilihan ini tersedia dan dikira pada masa pembayaran.
- Bergantung kepada negara. Kastam, duti dan cukai boleh dicaj terlebih dahulu dan dikira semasa pembayaran. Pelanggan tidak perlu membayar apa-apa semasa penghantaran dan jika sebarang jumlah dicaj oleh syarikat kurier, sila hubungi sokongan pelanggan kami untuk mendapatkan bantuan.
- Di sesetengah negara, kastam, duti dan cukai tidak dikenakan bayaran pendahuluan. Pelanggan perlu membayar caj ini kepada perkhidmatan kurier yang ditetapkan.
Benda dalam pesanan anda mungkin dihantar kepada anda dalam beberapa penghantaran supaya ia sampai kepada anda secepat mungkin!
Tetapi jangan risau! Sebarang penghantaran ditambah sekali sahaja pada pesanan anda. Anda tidak perlu membayar ini lagi jika anda menerima pesanan anda melalui beberapa penghantaran.
pelepasan kastam
- Jika kastam telah dibayar pendahuluan: Pelanggan tidak perlu membayar apa-apa semasa penghantaran dan jika sebarang jumlah dicaj oleh syarikat kurier, sila hubungi sokongan pelanggan kami untuk mendapatkan bantuan.
- Sekiranya kastam, duti dan cukai tidak dikenakan bayaran pendahuluan. Pelanggan perlu membayar caj ini pada masa penghantaran.
Syarikat kurier biasanya menjaga prosedur pelepasan kastam. Walau bagaimanapun, pihak berkuasa kastam mungkin memerlukan pengisytiharan segera atau dokumen tambahan daripada pelanggan. Anda perlu memberikan semua dokumen dan kertas kerja yang diperlukan secepat mungkin kepada syarikat kurier supaya mereka boleh mengemukakannya kepada pihak berkuasa kastam.
Apabila kastam tidak dibayar terlebih dahulu dengan pesanan, pelanggan bertanggungjawab untuk membayar caj kastam, mengatur dokumentasi yang diperlukan, dan mendapatkan penghantaran dari kastam.
Bagi setiap pembelian sedemikian yang dibuat oleh pelanggan melalui laman web Ubuy, penerima di negara destinasi dalam semua keadaan hendaklah menjadi "Pengimport Rekod" dan mesti mematuhi semua undang-undang dan peraturan negara destinasi tersebut untuk produk(-produk) dibeli melalui Laman Web Ubuy.
Syarikat kurier biasanya menjaga prosedur pelepasan kastam. Sekiranya penghantaran diadakan pada proses pelepasan kastam kerana kehilangan atau ketiadaan kertas kerja/dokumen/pengisytiharan/lesen kerajaan atau sijil yang diperlukan daripada ‘Pengimport Rekod’:
- Jika 'Pengimport Rekod' gagal memberikan dokumen dan kertas kerja yang diperlukan kepada pihak berkuasa kastam dan akibatnya produk dirampas oleh kastam, Ubuy tidak akan mengeluarkan bayaran balik. Oleh itu, kami amat mengesyorkan agar anda membuat persediaan awal & menyerahkan dokumen yang berkaitan apabila diminta oleh pihak berkuasa kastam.
- Jika penghantaran dipulangkan ke gudang kami sekiranya kertas kerja hilang/tidak hadir dsb. dari pihak pelanggan, Ubuy hanya akan memulangkan harga pembelian produk kepada pelanggan. Caj penghantaran dan pemulangan tidak akan termasuk dalam bayaran balik.
- Product category and price
- Shipping costs and package weight
- Customs clearance channel
- Storage charges may apply if there is any delay in submitting the required paperwork.
- Customs duty-based import taxes
- Import duties are levied in accordance with the destination country's tariff schedule.
- The customer may receive multiple shipments for a single order; customs charges will be applied to every shipment accordingly.
Untuk mengelakkan kelewatan dalam penghantaran, kastam mungkin memerlukan dokumen berikut dari pihak anda:
- National ID
- Tax ID
- Passport
- Proof of Payment
- End use of the item
- Doctor prescription
- NOC
Pihak berkuasa kastam juga mungkin memerlukan dokumen tambahan yang tidak disenaraikan di atas. Anda akan dimaklumkan oleh syarikat kurier jika dokumen tertentu diperlukan untuk tujuan pelepasan.
Untuk caj kastam pendahuluan, tiada caj lain akan diambil.
Untuk caj kastam yang tidak diambil awal, caj berikut mungkin dipungut oleh syarikat kurier:
- Caj pembayaran
- Storan Berikat jika pelanggan gagal berkongsi dokumen yang diperlukan dalam tempoh masa
- Cukai
- Yuran pengendalian
- Caj pentadbiran
pembatalan
- In the event that the order is not processed by the seller, a complete refund will promptly be issued from our side once the cancellation of the order is confirmed.
- Conversely, if the item you've ordered has been dispatched by the seller prior to cancellation, it is important to note that a minimal Cancellation Charge may apply. This fee is designed to cover any handling or processing costs incurred by the seller up to the point of dispatch, ensuring a fair and transparent approach to cancellations after the product has left their premises.
- Furthermore, when the product has been dispatched from our warehouse to your country, it is essential to understand that the cancellation option may no longer be available due to the logistical complexities involved in international shipping.
- Pergi ke akaun anda
- Di bawah 'pilihan yang diletakkan baru-baru ini', klik pada batal dan letakkan permintaan anda
- Jika pilihan pembatalan pesanan tidak tersedia, sila hubungi pasukan sokongan pelanggan kami untuk pembatalan pesanan.
PEMBAYARAN
Ubuy tidak mengenakan bayaran tambahan selain daripada caj penghantaran dan tersuai. Apabila anda membuat pembayaran dalam mata wang tertentu, bank anda mungkin mengenakan bayaran untuk perbezaan dalam mata wang jika jumlah urus niaga adalah dalam dolar AS ($), Euro (€) atau mana-mana mata wang lain.
Di bawah ialah pilihan pembayaran biasa.
- PayPal
- VISA/Mastercard
Pilihan pembayaran lain boleh didapati di bahagian bawah laman web
- Semak penyata bank/kad anda dan lihat sama ada jumlah tersebut telah diterbalikkan dalam akaun anda.
- Tunggu 24 jam Jumlah yang dipotong akan dipulangkan secara automatik ke dalam akaun anda.
- Hubungi pasukan sokongan kami untuk bantuan lanjut.
- Untuk bayaran hadapan kastam: Duti kastam/Import dan yuran cukai yang dikenakan semasa daftar keluar adalah anggaran yuran dan tidak tepat. Jika yuran kastam sebenar melebihi anggaran yuran kastam yang diambil semasa membuat pesanan, UBUY akan membayar yuran tambahan yang dikenakan.
- Bagi kastam yang belum dibayar pendahuluan: Duti & Cukai Kastam/Import akan dikira oleh pihak berkuasa kastam.
Status pesanan yang ditahan atau dibatalkan bermakna kami tidak menerima bayaran daripada anda. Jika jumlah pesanan telah ditolak daripada akaun anda dan status pesanan anda masih dipaparkan dalam penangguhan atau dibatalkan. Anda boleh sama ada menunggu beberapa hari untuk amaun diterbalikkan dalam akaun anda atau menghubungi perkhidmatan pelanggan kami untuk bantuan lanjut.
kempen dan tawaran
T&S yang disenaraikan di bawah Kempen & Tawaran hanya sah dan terpakai untuk masa yang terhad. Terma dan syarat ini tidak terpakai kepada produk yang telah diberi diskaun.
Anda mesti memasukkan kod kupon diskaun anda dalam medan yang sesuai pada halaman troli atau pada halaman pembayaran. Sila pastikan tiada ruang tambahan sebelum dan selepas kod atau disisipkan di antara semasa anda menaip atau menampal kod ke dalam kotak yang diberikan.
Kod kupon hanya terpakai pada harga produk. Diskaun tidak dikenakan ke atas caj penghantaran dan kastam.
privasi & maklumat am
- Kami menggunakan kuki di laman web kami untuk mengumpul statistik pelawat, untuk tujuan pengiklanan dan untuk meningkatkan pengalaman pengguna laman web kami. Kami mungkin mengemas kini maklumat ini berulang kali mengikut keperluan.
- Kami mengesyorkan agar anda melawat halaman ini secara berkala untuk kekal dikemas kini dengan maklumat mengenai kuki yang kami gunakan di laman web kami.
- Persetujuan Anda - Anda bersetuju dengan penggunaan kuki oleh kami dan pembekal perkhidmatan kami dengan mengklik pada pilihan terima kuki semasa melayari laman web kami.
- Bolehkah saya menarik balik persetujuan saya?
Ya. Jika anda ingin menarik balik persetujuan anda, anda perlu memadamkan kuki yang disimpan pada peranti anda dalam tetapan pelayar web anda. Tambahan pula, tukar tetapan pelayar web anda untuk melumpuhkan kuki pada masa hadapan untuk mengelakkan kuki daripada disimpan pada peranti anda.
Anda boleh menghubungi kami, menghubungi kami melalui e-mel atau sembang langsung pada bila-bila masa menggunakan butiran yang diberikan pada halaman 'Hubungi kami'.
Produk dipenuhi ialah produk yang kami susun daripada penjual Negara Kedai (AS, UK, China, Jepun, Hong Kong dan Korea). Produk ini akan dihantar kepada anda dalam tempoh masa yang dipilih.
Produk tidak dipenuhi ialah produk yang disediakan kepada anda melalui penjual pihak ketiga. Pedagang ini terletak di luar negara kedai masing-masing. Oleh itu, penghantaran produk sedemikian mungkin mengambil masa sehingga 10 hingga 40 hari. Kami mempercepatkan penghantaran apabila penghantaran telah diterima oleh kemudahan gudang kami.
penyelesaian masalah
Sila kosongkan kuki dalam pelayar anda sebelum anda membuat pesanan.
- Pergi ke alatan
- Kosongkan sejarah
- Kosongkan kuki
- Sila teruskan selepas memulakan semula/memuat semula pelayar anda..
Laluan ini mungkin sedikit berbeza bergantung pada pelayar yang anda gunakan.
Jika anda masih tidak dapat membuat pesanan anda, sila hubungi pasukan sokongan pelanggan kami untuk mendapatkan bantuan lanjut.
keselamatan
Semua produk dihantar kepada pelanggan dengan menggunakan invois dalam talian yang dijana setelah pembayaran berjaya.
Semua alamat penghantaran direkodkan dalam sejarah pesanan dan disahkan oleh jabatan masing-masing sebelum penghantaran.
Jika sistem membenderakan sebarang transaksi sebagai penipuan, kami mengesahkan ini dengan menganalisis semua parameter yang digunakan untuk mengesan penipuan. Sekiranya terdapat keraguan, transaksi akan dibatalkan dan dikembalikan dalam masa 7 hari bekerja.
legitimasi
Ubuy ialah platform e-dagang global yang sah dengan ibu pejabatnya terletak di Kuwait. Ia adalah platform beli-belah merentas sempadan yang dipercayai dengan berjuta-juta pembeli di seluruh dunia yang percaya pada pengalaman perkhidmatan pelanggan yang terbaik
Kami di Ubuy mematuhi semua protokol dan dasar eDagang di semua 180+ negara tempat kami beroperasi. Kami berusaha untuk sentiasa menyesuaikan diri dengan dunia yang sentiasa berubah dalam eDagang dengan mengubah dan menyesuaikan operasi kami untuk memenuhi semua keperluan dan keperluan anda.
Semua transaksi yang dilakukan melalui Ubuy adalah sangat selamat. Kami menggunakan sistem penyulitan lanjutan dalam proses pembayaran kami untuk memastikan keselamatan dan perlindungan yang lengkap untuk pelanggan kami yang berharga Sekiranya berlaku sebarang kejadian yang tidak dijangka atau pertikaian mengenai produk yang salah atau rosak, bayaran balik penuh diberikan mengikut dasar Ubuy.
Terima kasih atas semua sokongan yang anda berikan kepada kami selama ini. We really value and appreciate that and will continue to provide better services every time you shop with us.
kebolehpercayaan
Ubuy telah menghantar lebih 10,500,000+ pakej sejak ditubuhkan pada 2012. Ia telah menyediakan berjuta-juta pelanggan dengan produk berjenama dan tulen, di lebih 180 negara di seluruh dunia. Beribu pejabat di Kuwait, ia menawarkan perkhidmatan laman web yang sangat selamat, menggunakan teknologi terkini; untuk memberikan pengalaman membeli-belah dalam talian yang lancar.
Ubuy menawarkan laman web yang sangat selamat dengan sistem penyulitan lanjutan untuk proses pembayaran bagi memastikan keselamatan dan perlindungan lengkap kepada pelanggan kami yang berharga.
Penggunaan Teknologi Selamat TerkiniUbuy berjalan pada HTTPS yang merupakan protokol pemindahan yang lebih selamat. Semua komunikasi antara pelayar anda dan laman web disulitkan yang bermaksud bahawa semua transaksi adalah dan lebih selamat. Semua maklumat peribadi dilindungi oleh rangkaian selamat untuk memastikan semua maklumat pelanggan disimpan dengan selamat dan sulit.
Selain itu, maklumat disulitkan melalui teknologi Secure Socket Layer (SSL) dan laman web diimbas secara tetap. Semua transaksi diproses melalui pembekal gerbang dan tidak disimpan atau diproses pada pelayan kami.
Perlindungan dan Bayaran Balik PenghantaranDi Ubuy, keselamatan pakej anda penting kepada kami. Kami sentiasa bersedia untuk mengendalikan pakej anda semasa sebarang kelewatan yang mungkin berlaku akibat kelewatan penerbangan atau cuaca buruk. Kami memastikan bahawa pakej dihantar kepada anda tepat pada masanya dengan memperkemas prosedur pelepasan tersuai dan bekerja sekitar cuti kebangsaan.
Ubuy percaya pada pengalaman perkhidmatan pelanggan yang terbaik, sekiranya berlaku sebarang kejadian yang tidak dijangka, Bayaran balik penuh diberikan mengikut Polisi Bayaran Balik Ubuy
Untuk maklumat lengkap sila layari laman web kami. Jika anda mempunyai sebarang keraguan dan pertanyaan, sila hubungi kami pada bila-bila masa di info@ubuy.com. Kami sentiasa bersedia dan gembira untuk membantu anda dan mempunyai pengalaman terbaik bersama kami.